onsdag 27 april 2011

Dyrt tyg

Hittade värsta billiga tyget, fick värsta idén men sen märker jag att det inte går att bleka i klorin. Alla tyger borde gå att bleka i klorin tycker jag men nej... Inte det här. Nu blir det att köpa dyrtyg ändå. Typiskt. Nya idén slopas, gamla och dyrare idén tillbaka. Trist. Den nya var nästan roligare.

Det är när en ser hur dyrt det är med tyg som en verkligen börjar fundera på hur tusan kläder på exempelvis H&M kan vara så billiga utan att varken människor eller miljö kommer till skada. Det är inte så troligt va? Att allt kan vara så billigt men ändå vara rättvist för allt och alla?

Uppdatering: Måhända var det andra tyget dyrt, men o så värt när jag väl testade och det funkade utan problem. This is gonna be kick ass! Ni kanske får se smakprov under processen med detta hemliga och superroliga uppdrag. Skulle ni vilja det?

Uppdatering 2: Det har visst visat sig att jag fick mycket mer tyg än vad jag betalade för. Nästan hundra kronors värde. Kanske det inte var så dyrt ändå. Yeey!

1 kommentar:

  1. Jag vill hitta en soft, vit långklänning på second hand och sen bleka/klorina/färga den batik-igt på något sätt. Känner att du om någon är min partner in crime när det kommer till det projektet. Ska bara hitta plagget i sig.
    Förövrigt är vi dåliga på att hinna ses. eller, jag är nog den sämsta. Men jag tänker på dig. Så du vet!

    SvaraRadera