tisdag 26 april 2011

tappad och kvävd

15 april

Har haft en allmänt dålig dag idag. Det var en sådan dag då jag skulle ta tag i livet men istället tappade bort det. Det var en sådan dag då jag kvävdes av tanken på Stockholm och betyg och arbete.
Imorgon ska jag ta tag i det igen, imorgon ska jag bidra på seminarium, jag ska inhandla det där tyget inför den fabulösa uppgiften jag blivit tilldelad. Jag ska skriva på den där restuppgiften och jag ska middaga med favoritvänner.
Och sedan kommer veckan följa i samma produktiva spår innan jag sätter mig på tåget till Jämtland lördag morgon.

Nu har jag skrivit det här. Nu måste jag. Punkt.

(först tänkte jag skriva att fåglarna inte hade något med inlägget att göra, sedan kom jag ihåg hur de attackerade och nästa anföll mig för några veckor sedan och helt plötsligt symboliserar de dagens känsla ganska bra ändå)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar