söndag 22 maj 2011

Söndagslista

Nu när helgen drar mot sitt slut (och jag drar mig från att plugga) tänkte jag passa på att kopiera en lista som kära Kajsa lagt upp och svara på dessa frågor även jag.

Matvanor:
Bästa maträtt? Jag tror palt, annars älskar jag rotsaker i ugn med persilja och valnötter, eller sådana rätter som blir helt lyckade trots att de bara är gjorda på rester som finns i kylen.
Bästa efterrätt? Frukt och glass. Rabarberpaj och vaniljsås.
Bästa dryck? Kaffe!
Hatdryck och maträtt? Allt som innehåller djur av alla dess slag.
Bästa alkoholdryck? Öl.
Använder du smör på smörgåsen? Ja. Mycket.
Smågodis eller färdiga påsar? Det enda godiset jag äter är choklad, lakrits och torkad frukt.
Bästa soppan? Linssoppa; billigt, nyttigt, gott och bra.
Favoritglass? Tofuline, oatly, calippo och piggelin

Shoppingvanor:
Hur mycket shoppar du för varje månad? Jag tror inte jag shoppar mycket alls, kanske för tvåhundra kronor? Kanske lite mer?
Har du mer skor än kläder? Försöker ha en variant av varje sko (1 par tygskor, 1 par röra-på-sig-skor, 1 par vinterpromenad, 1 par vinterterräng, 1 par stövlar, 1 par rullskridskor, 1 par skidpjäxor osv.) vilket nog inte överträffar mängden kläder som trängs i min minigarderob.
Favoritplagg? Sparkdräkt, ultimat rörelseutrymme och mjukt som bara den.
Favoritfärg på kläder? Blått, svart och grått.
Favoritfrisyr: Hockeyfrillan.
Bästa mönster: Djur och färgexplosioner
Bästa accessoar: Halsband med fitthänge eller renhorn eller renspår och armband med djurspår och tennbroderier.
Underkläder? Ju skönare desto bättre. Sjukt basic eller spets och galna färger.
Hatplagg? Sånt som skaver på kroppen eller i huvudet.

Arbete, utbildning:
Jobbar eller pluggar du? Jag pluggar, för tillfället genusvetenskap A, men har även läst lärarutbildning.
Vad vill du bli? Lärare, kreatör och inspiratör.
Trivs du med ditt jobb/din utbildning? Annars hade jag inte läst den, gör bara sådant jag tycker om och inser att det finns tyngre episoder som också måste klaras.
Är lönen viktigast? Jag måste kunna bo och äta. Jag har levt på existensminimum i fyra år och klarar mig rätt bra vilket får mig att svara att lönen inte är viktigast. Om än pengar krävs för att överleva tyvärr. Hatar pengar.

Lite allt möjligt:
Har du barn? Jag är ett barn.
Är otrohet okej? Det är viktigt att det inom varje relation definieras vad otrohet är och om det finns en gräns att passera, passeras den är det inte ok.
Älskar du någon? Ja. Jag älskar många.
Betyder familjen mycket för dig? Både den ovalda och den valda betyder oerhört mycket.
Vart åker du helst på semester? Till Tornedalen och Jämtland. Typ. Till olika hem.
Bästa klimatet? Vårvärmen. Både den då den är nollgradigt och sol och den då det är som nu, snudd på sommar. Eller nej, BADVÄDER!
Hemmafest eller krogen? Det beror på vilket hem och vilken krog och med vilka människor och med vilket humör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar