tisdag 24 maj 2011

Brown, jumpsuit och promenad

Igår och idag har jag varit ständigt aktiverad. Igår var jag med vänner hela dagen förutom då jag var på Södra teatern. Jag hade fått en biljett till Wendy Browns samtal som går att läsa mer om exempelvis -här-. Det jag fastnade för var hennes förklaring av själva ordet och begreppet tolerans som något som finns för att skapa exkludering, att det alltid finns någon som ska tolerera och någon som ska bli tolererad, vilket i sig fasthåller synen på att det behöver finnas en dominant grupp i samhället som bestämmer. Väldigt värt.

Idag har jag sytt hela dagen, har sytt världens mysigaste jumpsuit (som måste finslipas kring halsringningen) och så har jag bestigit Hammarbybacken och promenerat i Nackareservatet i två timmar. Avslutade kvällen med att gå förbi Willys för att köpa nötter, choklad och fruktdryck att njuta av medan jag skulle sy klart fickorna framför Kobra. Gjord det också. Har nu värsta fantastiska plagget, en glad mage och en relativt glad kropp (min nacke är dock aldrig glad).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar