torsdag 22 september 2011

L I V E T

för ett år sedan gick jag till kuratorn för min ångest, knaprade piller och förstod inte alls hur jag skulle få ihop livet. uppsatsen kändes som den värsta utmaningen någonsin och mitt hjärta gick sönder.

idag efter en elva timmars arbetsdag hittar jag mitt examensbevis i postfacket - berättigad som lärare i förskola, förskoleklass, fritidshem och grundskolans tidigare år. jag ser mitt namn på ett silvrigt diplom och inser att jag kommit så sjukt långt på det senaste året.

att på ett år ha gått från att ha varit totalt handlingsförlamad till att vara tillsvidareanställd, arbeta heltid, plugga deltid och vara helt pirrig i hela kroppen.

ja, jag säger det än en gång. LIVET!

4 kommentarer:

  1. GRATTIS! BÄST BÄST BÄST BÄST! ger mig hopp om att man får ihop livet, trots allt. (;

    SvaraRadera
  2. Ellerhur Ida, livet! Men fan va fint. Du är ju så grym och skitbra på alla sätt och vis. Hoppas vi bumpar in i varandra snart så som vi brukar göra titt som tätt. Puss & kärlek!

    SvaraRadera
  3. Gud grattis fina du! Tänk vad man klarar och vad livet kan förändras på ett år. Jag har gjort en liknande resa under mitt senaste, kan knappt tro att det är sant. Jobbar du på en skola eller förskola nu?

    SvaraRadera