söndag 5 juni 2011

Söndag

Idag har jag haft oerhört många besökare här på bloggen. Tackar Fitt for fight för det som länkat hit.

05 juni

Jag har rensat i lägenheten idag, plockat ner och lagt undan alla småpryttlar och inser hur skönt det är att vila ögonen på lite saker ibland. Har tagit ner så mycket saker från väggarna att jag samlat ihop häftmassa i storleken av en större pingisboll.

Jag har även börjat sakna allt mitt material. Redan. Hur ska jag klara mig utan att spontant kunna ta fram något projekt att fixa med hela sommaren? Har idag klippt ut tyg så att jag kan sy en hoodie och ett par shorts senare i sommar, men alltså. Just att kunna skapa någonting när andan faller på och veta att du har möjligheten till det, det är en helt fantastisk sak. Känns som att min resväska, istället för att vara min garderob för sommaren, kommer att vara min miniverkstad.

Eftersom att jag inte har tillgång till symaskin mer än i Norrbotten så har jag även planer på att göra fler fitthängen. Är du intresserad så är det bara att höra av sig här i kommentarsfältet så mailar jag mer information.
De kan se ut såhär:

10 mars

Då de är handgjorda blir varje fitta helt unik. Så som sig bör. Passar perfekt på halsband, nyckelringen eller varför inte som brosch med en säkerhetsnål?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar