torsdag 5 maj 2011

Hanriis café

01 maj
Ett helt fantastiskt ställe i Jämtland är Hanriis café som ligger i Handöl. I denna byggnad ryms, förutom själva caféet även utställningar om karolinerna och om täljsten och de har en butik som säljer hantverk och souvenirer. Båda utställningarna är jättefina och välplanerade.

01 maj
De som jobbar på Hanriis café är helt otrooligt trevliga. Bland annat så gjorde de veganvåfflor till mig. Dagen innan hade de gjort provsmet och testat och sett om det gick. Så mycket energi åt att endast jag skulle ha, det kallar jag service och engagemang.

01 maj
Handöl är även känt för sin täljsten, som jag nämnt lite tidigare. Här är deras täljstensfabrik.

01 maj
De där stenblocken vill jag ha. Men till en början testar jag att tälja i den sten vi fick som test på Hanriis café. All kärlek till dem. Besök deras hemsida här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar