tisdag 31 maj 2011

Bilen, minnena och The Corrs

För några veckor sen var min pappa med om en bilolycka, han klarade sig utan större skador som tur är men bilen blev totalkvaddad. Mina finaste minnen från den bilen är de bilresor då vi lyssnade på skivor och hela familjen sjöng för fulla muggar med till varje låt. Några år senare tog jag och systra mi upp den traditionen de gånger hon hämtade mig efter att jag hade varit hos någon kompis där inga bussar gick. Ja, oftast var det nog Alma hon hämtade mig från.
Det var mörkt ute när vi åkte bilvägarna fram och skrålade med till denna låt:



Jag önskar att den känslan som uppstod varje gång även kommer att komma när jag väl tagit mig igenom hela processen och håller plastkortet i min hand. Ser fram emot att sitta bakom ratten med The Corrs i högtalarna, for old times sake.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar