onsdag 13 april 2011

Inspirerad

Igår köpte jag blommor för en blomstercheck jag funnit i grovsoprummet för ett tag sen. "Har du någon kruka?" frågade den i kassan. "Nej" svarade jag och började genast att tänka på Gittans virkade kruka. Så kom jag hem, rotade fram lite plastpåsar, klippte remsor och började virka. Min kruka kommer att bli sjukt bubblig och inte alls lika stilren som Gittans, men långt mycket billigare än att köpa en blir det... och rätt charmigt ändå.

Foto kommer i eftermiddag, när jag har kommit hem från skolan efter att ha hållit ett tal som visat sig handla om en kåt skräckfilm. Om jag ska vara ärligt är jag för generad redan nu för att hålla det här lilla talet för en hel seminariegrupp. Nåväl, vi får se hur det går...

1 kommentar:

  1. hihi, vad kul! ska bli jättespännande att se resultatet. men alltså min är också bubblig, jag har bara döljt det bra på bild.. :)

    SvaraRadera