måndag 21 mars 2011

Punktårtan


I fredags pysslade jag med att dekorera födelsedagstårta nummer ett. Jag använde mig av rödbetssaft (och några deciliter florsocker) för att färga marsipanen och hade ingen plan yta förutom golvet och inget bakplåtspapper och ingen kavel. Ritpapper på rulle, plastfolie och vinflaska fick duga. Och det gjorde det ju också.


När jag lade över marsipanen såg tårtan ut som en manet.


Strax innan festen dekorerades tårtan med florsocker och glitter, tror inte zoom-inställningen på kameran stängdes av på hela kvällen så alla bilder är extremt suddiga.


Såhär såg den ut inuti, vegansk sockerkaka, ekologisk hallonsylt, banan+vaniljsås och havregrädde och sedan marsipanen.

Den blev sjukt uppskattad av både mig och mina gäster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar