torsdag 10 februari 2011

cyborgs OK!

För första gången på länge vaknade jag upp med en deppig och trist känsla i kroppen, efter frukost och morgonpasset med Lina Thomsgård som verkar sjukt klyftig på besök känns det lite bättre. När jag tänker på Donna Haraway och cyborgs som jag läste om igår blir jag också glad och längtar till imorgon då vi ska ha frukostbio och se på Tankgirl som verkar vara så otroligt fin. Hela dagen består av plugg. Jag hoppas att även litteraturen idag ska innehålla en massa fina cyborgs.

"Kön handlar alltid om produktionen av subjekt i relation till
andra subjekt och i relation till artefakter. Kön handlar om
materiell-semiotisk produktion av dessa samlingar, dessa
mänskliga-artefaktiska ansamlingar som är människor.
Människor är alltid redan i förening med världen.
Människor är ett virrvarr av det som inte är vi."
- Haraway (översättning av Tollin och Törnqvist
i boken Feministisk teori i rörliga bilder)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar