måndag 31 januari 2011

nörderi

Det är spännande vilka drömmar ens kurslitteratur och föreläsningar kan framkalla under middagsluren. Jisses alltså. Kvävd av en kondom är väl inte det roligaste att bli i sömnen?

Annars ser jag på Klass 9A. Det är spännande att få en inblick i olika personers lärarstilar och hur dessa kan förändras med hjälp av olika metoder. Det är även intressant att få se hur människor är inställda till kritik, om de tar det personligt som om det vore kritik på hur de är som privatpersoner utanför yrkesrollen eller om de tar det för vad det faktiskt är; en chans att förbättra sig. Lärarskapet är ju ett livslångt lärande, en lärare är ALDRIG färdigutbildad och att då få privilegiet att ha personer där enbart för att hjälpa till med detta, det är en lyx få förunnat.

Jag ser även på Nordkalotten 365. Jag älskar Lars Monsens dedikation till friluftslivet. Jag älskar att att se fantastiska vidder, färger, snö och is i all synlig behåring (som det bör vara), älgar, renar, gullig hund, eld osv osv. Alltså. Nördprogrammet nummer ett just nu. Jag älskar nörderi.

Och igår åt jag middag med de finaste av vänner, jag blev sjukt mätt, vi pratade vaccinationer och nördade oss allmänt över var, infektioner och sjukdomar bland annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar